Wat wij doen

VOLOP Den Bosch pakt leegstand aan door deze tijdelijk beschikbare ruimte in te zetten voor goede initiatieven. Deze krijgen letterlijk de ruimte zich te presenteren en door te ontwikkelen naar wellicht een structureel karakter. Heb jij een goed initiatief maar niet de middelen om ruimte tot je beschikking te krijgen, neem dan contact met ons op. Iedereen krijgt bij VOLOP Den Bosch een intake gesprek waarin we afstemmen wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Het gaat bij VOLOP Den Bosch om de volgende initiatieven:

* Startende creatief ondernemers
* Maatschappelijke initiatieven
* Kunst/Cultuur gerichte initiatieven

Op het gebied van kunst richten we naast ateliers en winkelruimtes, 

ook etalages in.

Per initiatief wordt een passend contract afgesloten met de betreffende pandeigenaar via de samenwerkende makelaars: RSP, MVGM, van Dongen, van Hamond, de Huyzerij, en VierMakelaars. Onze leegstandsbeheerder Gapph b.v. helpt bij het beheren van de panden.

VOLOP Den Bosch is mede mogelijk gemaakt in de periode 1 juli 2014/1 juli 2015 door de via het bkkc te Tilburg toegekende Impulsgelden. We zijn hen dankbaar voor deze opstart mogelijkheden.

VOLOP Den Bosch wordt nu gefinancierd door het Ondernemersfonds SOCH en de gemeente Den Bosch.

Volop is a Dutch word meaning as much as, abundant, aplenty or ample. Volop Den Bosch, ruimte voor initiatief ( room for initiative), is a nonprofit organisation that works toward bringing people (from Den Bosch ) with ideas or projects into contact with owners of vacant spaces mainly in the city centre.

The projects that come to us can roughly be categorised into three different types:

Community projects:
non profit, no budget.

We try to find them a space they can use free of charge, just the water/gas/electricity bill 

Small lokale creatieve businesses: profit, small budget.These starting businesses are given a chance to test their plan. They pay a small fee ( compared to actual rent) and will start paying more as their business flourishes.

Art related project:

galleries, pop-up workshops/events: some long term, some short. Small budget, hardly any profit.

We also ask owners of empty shops to let artists exhibit in the vacant windows.

We have a chat with each initiative that wants to sign up with us so that expectations on both sides are clear. We ask parties to actively look for appropriate space for them together with us. We will always be the ones that contact the owners though.

We have seven real estate agents who are happy to work with us and some property owners directly.

The city council financially supports us and plays an active role when an initiative moves into a temporary space, helping them understand rules and regulations.

We are also financially supported by the inner city entrepreneurs. They’re main goal in doing so is the liveliness these initiatives bring to a street, the extra pull factor. While vacant stores are a push factor.